Voltride Magazín

Recenzia: Je Vsett 10+ kolobežkou pre každého?

Ako si jedna z najobľúbenejších elektrických kolobežiek vedie v porovnaní s konkurenciou?

 

Aj v dnešnej dobe, keď sa výrobcovia elektrických kolobežiek často uchyľujú k modelom ideálnym len na niektorý z typov jazdy, stále nájdete univerzálne kolobežky takmer pre všetkých.

Také, ktoré v sebe kombinujú poriadny výkon, dizajnové spracovanie, bezpečnostné prvky a mimoriadne pohodlnú jazdu na betónovej aj prašnej ceste. Medzi ne patrí kolobežka Vsett 10+.

 

Rýchlosťou sa nenechá zahanbiť

Dôvodom, prečo je táto kolobežka takým obľúbeným modelom pre široké spektrum ľudí nie je len jej pohodlne ladený podvozok a dizajn, ale tiež plynulé a bezpečné rozjazdy.

Možno sa pýtate, ako je to pri výkone v špičke 3667 wattov, ktoré sme namerali v našom nezávislom testovaní, vôbec možné? Tajomstvom Vsett 10+ je možnosť prispôsobenia sily rozjazdu, dávkovania výkonu ako aj účinnosti elektronickej brzdy.

Vyznávačov ostrých rozjazdov naopak bude zaujímať, ako rýchlo dokáže kolobežka akcelerovať z 0 na 50 km/h. Hneď ako naskočí na semafore zelená, dokáže kolobežka podľa našich meraní nabrať rýchlosť 50 km/h už za 6,17 sekundy.

 

 

Jazdcov hľadajúcich rýchlosť a dynamiku jazdy tiež poteší aj správanie sa kolobežky po rozjazde. Pôžitok z rýchlej jazdy totiž bude pokračovať aj naďalej, a to až do maximálnej rýchlosti 67,41 km/h.

Táto v našich testoch nameraná hodnota sa síce od papierovo deklarovanej rýchlosti 80 km/h líši pomerne výrazne, no ani s reálne nameranou rýchlosťou nebude jazda žiadnou nedeľnou prechádzkou.

 

Nechcete si o tejto elektrickej kolobežke len čítať, ale radšej by ste si pozreli zábery z reálnej prevádzky? Potom kliknite na videorecenziu nižšie:

 

Päť stupňov výkonu

Jedna vec je maximálna rýchlosť, tou druhou je reálna sila kolobežky, s ktorou bude jazda do kopcov, v zákrutách a na náročnejšom teréne poriadnym zážitkom. Ako v tejto sfére obstála Vsett 10+? Jedným slovom, výborne.

Počas jazdy si môžete vybrať z troch výkonnostných režimov, dodávajúcich výkon stabilne po celý čas. 10+ však schováva ešte jedno eso v rukáve. Tým je piaty výkonnostný stupeň, aktívny po stlačení tlačidla športového módu. Hoci si najvyšší výkon užijete len po dobu piatich minút, zaručujeme vám, že sa počas nich rozhodne nudiť nebudete.

Podľa našich nezávislých testov totiž dva motory dosiahnu najvyšší výkon pri rýchlosti vyše 42 km/h. To znamená, že aj ťažší jazdci hravo zvládnu svižné výjazdy do kopcov so sklonom do 25 stupňov! Na to sa nechytá žiadny z konkurentov, dokonca ani papierovo výkonnejší model Dualtron Victor.

 

 

Aj na dlhšie trasy v teréne

Výkon Vsett 10+ raz bude treba pred prekážkou alebo pri náhlej zmene situácie na ceste skrotiť. Brzdenie majú na starosť dve hydraulické brzdy ZOOM. Tie sú pri väčšine podobných kolobežiek štandardom, a v prípade Vsett 10+ fungujú dobre. Prevedením na čísla, z rýchlosti 50 km/h zabrzdíte do stoja za niečo vyše 2 a pol sekundy. Brzdná dráha kolobežky je vyše 17 metrov.

 

 

A čo kapacita batérií? Na výber máte z trojice 60 voltových akumulátorov, no vzhľadom na ich výsledky testov jednoznačne odporúčame tú najväčšiu s 28 amperhodinami. V našej skúške sme dosiahli maximálny dojazd vyše 90 kilometrov.

V mestskom cykle si jazdu užijete na 55 a pol kilometroch. Pri minimálnom dojazde dosiahla úroveň niečo vyše 25 kilometrov. Tieto výsledky síce nepatria k absolútnej špičke, no Vsett prišiel s kompenzáciou relatívne kratšieho dojazdu. Tou je možnosť nabíjania dvoma nabíjačkami simultánne alebo s využitím rýchlonabíjačky.

 

 

Ďalšou z predností Vsett 10+ je pohodlie jazdy. Príjemne ladené pruženie zabezpečuje dvojica pružinových tlmičov. Ich tuhosť si majitelia môžu upravovať podľa vlastných preferencií, čo z jazdy robí oveľa príjemnejší zážitok než s tvrdšie nastavenými kolobežkami s rovnakým typom odpruženia, ako napríklad Dualtron Victor alebo Zero 10X.

Chuť odbočiť z hlavnej cesty a zažiť trochu dobrodružstva na poľnej ceste Vsett 10+ nebude prekážať. No treba mať na pamäti, že prašné cestičky sú stále maximum, čo konštrukcia tejto kolobežky zvládne.

 

Technické parametre (získané nezávislým testovaním):

Parameter Hodnota
Maximálny výkon 3667 W
Maximálna rýchlosť 67,41 km/h
Maximálny dojazd 90,43 km
Mestský dojazd 55,51 km
Minimálny dojazd 25,67 km
Zrýchlenie z 0-50 km/h 6,17 s
Brzdná dráha 50-0 km/h 17,43 m

 

 

Nájdu sa aj drobné nedostatky

Z doterajších vlastností Vsett 10+ možno nadobudnúť dojem, že výber tejto kolobežky je pre väčšinu potenciálnych majiteľov jednoznačný. No nájdeme pri nej aj zopár drobných negatív.

Jedným je napríklad nešťastné umiestnenie nabíjacích portov. Keďže sú priamo na nášľapnej ploche, nevyhnete sa ich pošliapaniu. Dlhodobým šliapaním hrozí, že ich zdeformujete či inak poškodíte, a to aj napriek ich krytkám.

Šetrilo sa aj na niektorých použitých materiáloch, konkrétne na zadnom a prednom blatníku, ktoré sú z klasického plastu. Na prednom blatníku sa nachádza predný svetlomet. Jeho umiestnenie nie je práve ideálne. Spoznáte to pri rýchlejšej jazde, keď sa začne blatník spolu so svetlom triasť.

Napriek umiestneniu intenzitou a tvarom svetla Vsett 10+ pred ostatnými modelmi výrazne vedie. Náskok si drží aj vďaka prítomnosti smeroviek, ktoré ostatné modely vôbec neponúkajú.

Kvôli pozícii spínačov smeroviek sa pri jazde neraz stane, že ich zapnete nechcene a s absentujúcim indikátorom o tom ani nebudete vedieť. Stále to hodnotíme ako lepší variant, než ich nemať vôbec. Presun po meste s nimi bude ešte bezpečnejší.

 

 

Ergonómia na výbornú

Sklápanie tyče riadenia je plynulé. Oproti konkurentom v kategórii je tyč riadenia vyššia, čo prispieva k ešte pohodlnejšej jazde pre osoby s výškou nad 180 centimetrov. Naopak, nižším jazdcom nezostane nič iné, len si na tento typ postoja zvyknúť.

Navyše, solídne vyhotovenú tyč riadenia, ktorú s rámom spája trojbodový bezpečnostný systém sklápania, len tak ľahko nevykývate. Pri skladaní kolobežky si len treba privyknúť na uťahovanie skrutky, keď budete musieť trafiť malý závit priamo v tyči riadenia.

Aj tento jemný nedostatok sa výrobca pri Vsett 10+ snaží kompenzovať ďalšou vychytávkou, a to sklápateľnými riadidlami. Tie na modeloch Zero 10X či Inokim OXO nenájdete.

Sklápateľné riadidlá často bývajú náchylné na postupné uvoľňovanie, čo bol prípad aj predchádzajúcej verzie tejto kolobežky. Našťastie sa pri najnovšom type Vsett 10+ poučili a konštrukčne vsadili na odolnejší systém. Stále platí, že najdôležitejší je správny postoj a prenášanie váhy počas jazdy, čím zabezpečíte menšie namáhanie kolobežky a dlhšiu životnosť jej komponentov.

Správny postoj a techniku jazdy na kolobežke nájdete aj v našej príručke kolobežkára. Prípadné uvoľnenie aj napriek vhodnému postoju navyše bez problémov vyriešime v autorizovanom servise Max Blinker.

Okrem sklápacieho systému nájdete na riadidlách prstové ovládanie plynu s okrúhlym displejom a čítačkou NFC čipu. Ten slúži pre naštartovanie kolobežky. Podobný systém pri ostatných porovnávaných modeloch nenájdete a slúži k ešte lepšej ochrane pred prípadným ukradnutím. No pre majiteľov, ktorým by prekážalo nosenie NFC čipu neustále pri sebe, kolobežka Vsett 10+ ponúka aj jeho deaktiváciu a štartovanie bez čipu.

 

Plusy
  • 2 nabíjacie porty a rýchlonabíjanie
  • smerovky
  • silné predné svetlo
  • sklopné riadidlá
Mínusy
  • lacnejšie plasty nášľapnej plochy
  • blatníky
  • umiestnenie nabíjacích portov
  • absencia indikátoru smeroviek

 

Ako hodnotíme Vsett 10+?

Elektrickú kolobežku Vsett 10+ odporúčame jazdcom, ktorí hľadajú ideálny pomer medzi cenou a výkonom. Nehanbíme sa povedať, že rokmi jej vývoja dokázali vyrobiť model pre širokú cieľovú skupinu. A to nielen výkonom dvojice motorov patriacim do tej najužšej špičky svojich konkurentov, ale tiež pohodlím jazdy pre široké spektrum jazdcov vďaka nastaviteľnej odozve tlmičov.

 

 

Vsett 10+ nás vďaka módu sport neraz lákala ísť ju prevetrať do ľahkého terénu, kde nemala žiadny problém. Pozitívne hodnotíme tiež možnosť nabíjania cez dva porty alebo rýchlonabíjania, sklopné riadidlá a pevnú tyč riadenia. Veľké plus je prítomnosť smeroviek a v porovnaní s konkurentmi nadpriemerne svietiaci predný svetlomet.

Nevýhodou je použitie lacnejších plastov nášľapnej plochy a mäkkých blatníkov. Najviac tým trpí predný svetlomet, ktorého potenciál prekrýva jeho umiestnenie na roztrasenom blatníku. Podobne nešťastná je aj pozícia nabíjacích portov, ktoré každý jazdec skôr či neskôr pošliape.

Ide o skutočne výnimočnú a univerzálnu kolobežku, so slušným výkonom a hlavne krásnym, čierno žltým dizajnom. Ak sa páči aj vám, určite navštívte e-shop maxblinker.sk, kde Vsett 10+ nájdete za najnižšiu cenu na trhu.

 

 

Kategórie

Do košíka ste si vložili
Množstvo
Celkom
There are 0 products in your cart. There are 0 products in your cart.
Celkom (s DPH)
Pokračovať v nákupe